Monday, February 3, 2014

SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT ANA DAN BAKRI..




Detik-detik yang dinantikan telah tiba iaitu salah seorang sahabat baik aku selamat diijab kabul bersama pasangan pilihan hatinya pada hari khamis 30 Januari 2014.  Secara jujur nya aku dan sahabat yang lain sebak untuk melepaskan dia.  Almaklumlah selepas sekolah kita orang dah jarang jumpa dan masing-masing sibuk.. Tiba-tiba Ana dah nak kahwin ini membuatkan kami berasa sebak.  Tapi apakan daya jodohnya dah sampai



Bila di ingatkan balik, kami berlima rapat sejak tingkatan tiga lagi.. Setiap aktiviti di buat bersama termasuk ketika ponteng sekolah ..Segala masalah yang kami hadapi akan dikongsi dan cuba mencari jalan penyelesaian bersama.  Dan mereka juga  yang selalu ada waktu susah dan senang..  Jalani persahabatan kami terjalin bukan kerana harta tetapi kami berkawan atas dasar kejujuran







                                                               Kawan-Kawan Sekolah..                                    




                                       
                       

Kegembiraan Terpancar Di Wajah Ana..



                                                    Aku, Ana ,Syaira (Uda) dan Syaza.          

                       



                                                                   Ana dan Bakri                                  
                                                   

.



                                             


                               
                                                           












                                                                   
                                                         
                                     








                                                           aku, bella, syaza dan ira
                                                                       



Kami berkawan rapat sehingga ke tingkatan lima.  Aku, Ana dan Bella duduk di kelas Akaun.  Syaza dan Syairah pula di kelas Sains.  Walaupun kami terpisah tapi tak bermakna kami tak boleh bersama.  Time rehat atau pun ada je masa terluang kami akan lepak sekali. Dan kami berlima merupakan pengawas pusat sumber.  Ianya membuatkan hubungan kami bertambah rapat. Banyak kenangan bersama di pusat sumber.. Bertengkar dan bertekak dengan Ketua Pengawas tak puashati dengan dia..Antara memori yang masih terpahat di ingatan..

Dah 3 tahun kami meninggalkan alam persekolahan tapi segalanya masih kekal di ingatan dan tak mungkin akan di lupakan..Rindunya dengan zaman persekolahan..Terasa ingin kembali ke alam persekolahan..

Hakikatnya semua itu hanya tinggal kenangan, segalanya tak akan mungkin berulang kembali..

Usia yang menghampiri angka 20 pada tahun ni,, membuatkan kami makin matang dan mula memikirkan hala tuju kehidupan dari pelbagai sudut termasuk soal jodoh..

Masa sekolah dulu Ana selalu cakap yang dia akan menjadi orang terakhir berkahwin diantara kami berlima..Hakikatnya kini dia menjadi orang pertama..Begitulah jodoh..Kita hanya mampu merancang Allah yang menentukan..

Mungkin aku yang terakhir kut,,memandangkan semua yang lain dah punya calon..Lepas ni mungkin Uda yang dah ada calon menanti hanya menunggu jawapan dari Uda, Syaza jugak dgn MR Y,,Bella dengan Iwan..Aku???..heee..ada ke orang nak kat aku ni, almaklumlah GANGSTER dah tu KEREMPENG pulak tu.


Mudah-mudahan aku di jodohkan dengan seorang yang memahami aku,, jujur,, setia, menghormati kedua ibubapa aku, boleh terima segala kekurangan dan kelemahan aku serta boleh terima aku seadanya diri aku..

Seringkali aku ditegur Uda jugak Ana setiap kali aku kata, aku jadi orang terakhir di antara kami berlima yang akan berkahwin..Betullah. AKU YANG TERAKHIR..Dah kenapa nak marah..

Perkahwinan diantara Ana dan Bakri atas pilihan keluarga ,dia orang tak bercinta..Lebih tepat lagi,,bercinta selepas nikah..Mudah-mudahan ikatan suci ini kekal hingga Jannah..

Berat hati nak melepaskan seorang sahabat baik yang selalu ada tika susah dan senang juga di kala ketawa dan menangis..

Lepas ni makin sukar untuk kami bertemu dan nak keluar sekali..Huaaa,,sedihnya bila mengenangkan semua tu..

Akan tiba giliran Uda pulak selepas ni, makin sedih la aku..Kalau tak Uda peneman aku untuk keluar setiap cuti sem..Tapi apakan daya, segalanya telah ditentukanNYA..Terima dengan redha..Moga kalian bahagia di samping sidia tersayang..Jangan lupa doakan aku.

Sejujurnya aku gembira cos kawan -kawan baik aku dah bertemu dengan pilihan hati masing-masing..

Buat Ana dan Bakri, Selamat Pengantin Baru, moga tabah menempuhi segala cabaran yang mendatang ..

Tak sabar nak menunggu giliran Uda, aku sedia jadi pengapit kau Uda dan CA..hihi..Nampaknya Ana dan Uda di jodohkan dengan lelaki yang matang. Syaza dan Bella sebaya..Apapun moga kalian bahagia..














No comments:

Post a Comment