Monday, December 9, 2013

FAHAMI AKU..

Hari pertama semester baru..terjadi peristiwa yang sama sekali tidak aku duga..Termenung aku bila teringatkan peristiwa tu..Semuanya kerana aku TUKAR KELAS di saat-saat akhir..Ada yang tak puas hati..Dan kini kami hanya bertiga..
 
Aku REDHA dengan apa yang terjadi..Mohon pengertian dari ANDA..Sebenarnya aku dah tak sanggup nak MENGHADAPI apa yang pernah aku lalui seperti semester2 lepas..
 
Aku di ganggu,,di permainkan,,di persenda sesuka hati sehingga menjadi BAHAN gelak tawa..Satu kelas menganggap aku suka situasi begitu...
 
Sedangkan HAKIKAT dan REALITInya berbeza..Aku langsung tak suka dengan SEMUA tu..Puas aku mengelak tapi tetap TERJADI ,, setiap hari ada saja PERKARA yang LANGSUNG TAK MASUK AKAL berlaku..
 
Semua tu membuat aku jadi LEMAS dan RIMAS..tak siapa pun PEDULI apa yang aku RASA..Malah makin galak MEMBAHAN serta MENGUSIK aku,,BERTERUSAN mengaitkan aku dengan SESUATU YANG AKU TAK SUKA..
 
Puas aku berfikir.keputusannya AKU TUKAR KELAS..Itu yang TERBAIK,,walaupun membuatkan ada yang tak PUAS HATI dan menjauhkan diri.

Aku MINTA MAAF..Aku terpaksa..tak de sesiapa pun yang FAHAM aku..KECUALI MR S,,TERIMAKASIH BANYAK-BANYAK kerana memahami aku dan BANTU AKU KELUAR dari MASALAH ni..
 
Untuk yang BERKENAAN..TOLONG JANGAN GANGGU AKU..MOHON KERJASAMA dan PENGERTIAN..
 
Usai kelas keluar berjalan kaki ke Bandar U..terserempak dengan Bella menemani Iwan membeli barangan keperluan..Balik bilik,,tengok GELAGAT Aliya,,PELIK...macam ada sesuatu yang cuba di lakukannya,,lebih tepat lagi seolah-olah cuba MENGCOVER..Aku cuma memerhati sambil berlalu ke bilik akak..

Melepak kat bilik akak BAKAL MENJADI RUTIN WAJIB aku.kalau tak pun naik atas ke bilik Aliya dan Kilah..Dia org dapat member2 dorm yg dulu cuma aku je..Sengaja nak cari kawan baru..Aku buat begitu pun supaya tidak timbul salah faham sebab ramai yang ajak aku buat permohonan untuk tinggal bersama dia orang untuk sem ni..untuk berlaku adil aku menolak permintaan dia orang..Siapa pun roomate aku,,aku terima.. PASRAH je.

Bak kata Bella kawan aku,,"asalkan boleh tidur dan tak panjang tangan dah ok"..Aku pun berpendapat begitu..sekurang-kurangnya boleh menambah koleksi kawan aku..

Amelyn dan Farah,,roomate baru aku,,sorang dari Perlis dan sorang lagi dari KL..berlainan course..Nampak oklah dia orang ni.cuma aku ni je suka merayap ke bilik depan ni atau ke atas.

Aku dengan Akak mana boleh DI PISAHKAN..Kami BUDDIES,,TAKKAN TERPISAH..Yang paling BEST dan paling MENGGEMBIRAKAN..Abang Chik dah makin SWEET dan CARING kat akak..Alhamdulillah..Moga bahagia..Seronok tengok dia orang,,siap buat video call lagi..Akak aku ni makin berseri..orang tengah MENGHITUNG HARI lah kan..

GELAGAT PELIK Aliya terjawab,,rupa-rupanya dia bagi aku BIRTHDAY PRESENT..Terima kasih
Sehelai Shawl yang CANTIK ,,pemberian Aliya yang di letaknya di bawah bantal aku..

Whatsapp dengan Uda..SERONOK Uda MENYAKAT aku..Bahagianya dia..tapi cadangan kau tu..MATI HIDUP BALIK AKU TAKKAN BUAT..Biar lah..Allah yang tentukan SEGALANYA..Aku PASRAH dan percaya pada QADHA dan QADAR.

Tetiba Uda cakap kat aku dia SEDIH..Aik,,dah kenapa pulak..dalam dok bahagia membahan aku tetiba moodnya berubah..Bila dia bercerita masalah dia,.aku FAHAM tapi hanya boleh mendengar tapi aku tak boleh ikut campur jika ianyanya melibatkan urusan keluarga..

Sejujurnya aku SIMPATI,,tapi tak mampu untuk berbuat apa-apa..Aku tak pernah lalui semua tu..Aku cerita dengan mama,,mama jugak simpati tapi sempat mengingatkan aku yang aku patut BERSYUKUR kerana tak pernah melalui semua tu.."Ye Maa,,Along memang bersyukur dengan segala nikmat dan anugerahNya.."jawab aku..

Aku baru bercadang nak MENGOPI dengan Uda..hari Khamis aku balik..Uda pulak nak balik ke Kuala Kangsar hari Khamis..Hmm,,SEDIH..sepanjang cuti sem hanya sekali je keluar dengan dia..dengan Bella pun sekali..Ana dan Syaza langsung tak jumpa..

HOMESICK mengalahkan budak part one..Itulah yang aku rasa sekarang..Nak balik..Hakikatnya badan aku di S.I tapi hati aku kat T.I
Pada mulanya tak de kelas hari Jumaat,,at last ada pulak..kelas BEL,,Ahhh..aku tak kira nak balik gak..

Usai kelas petang Khamis aku tunggu bas,,BALIK rumah,,hujan pun sanggup aku redah..janji boleh balik.Parents aku dah tak boleh nak cakap apa..

Tak tau nak gambarkan macamana GEMBIRA dan BAHAGIAnya aku bila dapat balik rumah..Rindu masakan mama..jugak RINDU nak duduk atas RIBAAN mama..Abah hanya tersenyum memandang aku..

Buat member aku yang TERASA dengan keputusan yang aku buat..MOHON FAHAMI aku..Buat Aliya,,Kilah jugak Akak dan yang lain-lain TOLONG JANGAN KAITKAN AKU DENGAN SESIAPA,,atau bertanya kepada sesiapa *TAK RINDU KAT FARAH KE*.

TOLONG FAHAMI AKU....







 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment