Thursday, December 26, 2013

HENTIKAN SEMUA INI..

Alhamdulillah selesai segala aktiviti,,sempat call mama time dalam bas dalam perjalanan balik SI..Suasana kat kolej sunyi sepi..Kilah dah balik,,Aliya dan Ira nak balik esok,,so aku bercadang nak balik esok,,nak temankan diaorang..Aliya tak ada orang ambil hari ni..Tengah ada masalah dengan bf dia..Sabar ye sis,,adat bercinta..Mesti ada gaduh,,tak puas hati dan jealous,,Walau apa pun keputusan yang diambil,,fikir semasak-masaknya..Kerana ianya melibatkan hati dan perasaan..

Call mama,,kononnya nak beritahu yang aku nak balik esok..Mama cakap,,dia kat Petronas tengah isi minyak..Aku hanya mampu gelak je lah..Nampaknya tinggal Aliya dan Eira malam ni..

Kemas apa yang patut,,banyak barang nak bawa balik,mak dan abah angkat aku bekalkan buah rambutan dan buah limau bali..Fon berbunyi mama call,,katanya dah ada kat bawah..

Balik T.Intan,,aku drive..Hujan lebat so tak boleh drive laju..Sampai rumah pukul 8 malam..Letih tapi mata tak mengantuk lagi so kita layan movie dulu la..Hampir pukul 2 pagi baru tidur...

Usai solat Subuh pergi beli nasi lemak tengah sarapan fon berbunyi,,Eyfa whatsapp..ajak aku keluar..Dah banyak kali aku berjanji dengan dia tapi aku tak tepati,,rasa bersalah pulak..

Aku janji dengan Makcik tu lepas Asar nak keluar naik kereta manual hari ni..Tak tau lah dia nak naik ke tak kereta aku ni..Selalunya aku bawa kereta hitam,,nak cari kelainan sikit dan nak tengok reaksi dia..almaklum lah kereta ni kecil je dan kereta lama..Nak tak nak dia kena naik le..Aku harap dia selesa..

Lepak kat McD,,Eyfa beritahu aku yang dia nampak Farid Irfan..FARID IRFAN !!!,,alamak..
Aku tak nampak dia tu pun macamana Eyfa boleh nampak..Aku pandang ke arah yang di beritahu oleh Eyfa ,,Farid dah tersengih..Mula buka mulutnya tegur aku.."Hai Farah,,berdua je ke??".. Aku tersenyum sambil laju menjawab "hmm,,berdua je"..Aku harap dia tak mention nama MR S kat sini..Fuhhh lega..Kalau tak,,ada yang BENGANG GILA dengan aku petang ni..

Hari ni aku belanja Eyfa cos birthday dia,,tapi dia agak BERBEZA DARI SELALU TAK BANYAK BERCAKAP dan TAK BANYAK BERTANYA,,BANYAK MENDIAMKAN DIRI..Oh ya,,lupa nak cerita.
time dalam kereta tadi,,dia ambil fon aku and then tanya aku,,"telefon baru ke?"..Aku cakap kat dia dah lama aku pakai fon ni..dah buruk pun..Dia tunjuk aku fon baru dia..

Lepas tu dia minta nak tengok gambar,,aku bagi je lah..Aku tau dia nak menyiasat dan aku agak dia baca WhatsApp MR S dan MR S ada mention tentang RINDU..Wakaka..hai MAKCIK,,aku tak suruh kau baca whatsapp aku,,tengok gambar je sudah..Apa yang kau dapat..Akhirnya TERDIAM sendiri dan tak bertanya banyak tentang MR S..

Dah baca whatsapp tu tentu kau tau betapa CARINGnya dia tu kan..Itu lah MR S yang kau nak tau sangat..Fikirlah sendiri..Lepas ni tak payah susah-susah nak bertanya lagi kat aku tentang dia..Dan satu lagi kalau ternampak mesej ke apa ke kat dalam fon orang lain.. jangan baca,,itu kan hak peribadi pemilik fon tu tak baik ceroboh hak peribadi orang lain..

Untuk pertama kalinya dia tidak banyak bertanya tentang MR S..Tqsm untuk anda MR S,,kerana WhatsApp anda menjadi penyelamat saya dari di TERJAH dengan berbagai-bagai soalan...

Eyfa tunjuk aku gambar PEMINAT dia yang bekerja kat TM..Tapi dia tak nak sebab tak HANDSOME..Aduhai,,rupa paras tidak akan kemana,,yang penting sikap,,keperibadian,,kejujuran serta keikhlasan seseorang yang boleh menerima segala kekurangan,,kelemahan dan boleh menerima kita seadanya diri kita serta tahu menghormati orang tua serta bertanggungjawab dan boleh membimbing kita ke jalan yang di REDHAI..Itu yang sepatutnya di titik berat di dalam memilih CALON SUAMI bukan RUPA PARAS dan JAWATAN serta HARTA KEKAYAAN..Ini pandangan aku je la..Dan ciri-ciri BAKAL SUAMI yang aku cari..hihihi

Katanya aku BERUNTUNG dan BERTUAH dapat MR S..NO COMMENT hanya SENYUMAN yang mampu aku lemparkan..Tak nak merosakkan mood birthday girl..

Usai solat dan makan malam aku online,,on fb..Masha Allah ada lagi rupanya mamat ni,,dah lama tak MUNCUL dan MENGGANGGU hidup aku..sejak aku post novel yang. MR S bagi kat fb,,dia tak kacau aku dah tapi malam ni MUNCUL pulak..Tak habis2 dan tak sudah-sudah..Tak faham aku..Kat POLI tempat kau belajar tu dah KEPUPUSAN perempuan ke??..Apa hal asyik MENGANGGU dan MENGACAU hidup aku je..

TOLONG HENTIKAN SEMUA NI..aku dah BOSAN..Aku kena tegur dengan mama kerana kau..Kau COUPLE dengan BEST FRIEND aku,,lepas tu asyik mengganggu dan mengacau aku..Hey,,DAH HILANG AKAL APA??..Aku paling tak SUKA dan BENCI dengan LELAKI macam ni.

Aku pernah kena tuduh rampas bf orang dan macam-macam tuduhan yang dilemparkan oleh seorang perempuan,,semua gara2 LELAKI seperti kau..Sakitnya masih terasa walaupun dah setahun lebih berlalu..

Sekarang kau nak aku kena dengan BEST FRIEND aku pulak..Memang KURANG ASAM..Cukup lah dengan apa yang pernah aku lalui..Jangan PENTINGkan DIRI sangat..Fikir HATI dan PERASAAN orang lain sama..GF kau tu member baik aku..Kalau kau dah PUTUS sekali pun dengan dia,,aku TAK KAN TERIMA KAU..CARI perempuan lain..TOLONG HENTIKAN SEMUA NI..Sudah lah jangan dok buat benda MENGARUT..BOSAN,,BOSAN..

Lagi satu aku nak bagi tahu kat kau,,kalau tak de RELAY kat fb tak bermakna orang tu tak de bf dan kalau tak de lelaki yang selalu post apa-apa kat wall tak bermakna perempuan tu SINGLE dan tak de BF..Lepas satu,,satu masalah TIMBUL..Uda,,tolong aku..aku nak jumpa kau..MAKHLUK tu MUNCUL balik.Uda sekarang sibuk dengan macam-macam aktiviti..MR S pulak sibuk nak final..Aku pun sibuk jugak tapi serabut aku dengan manusia yang TAK FAHAM BAHASA ni..TOLONG HENTIkan semua ni..






















No comments:

Post a Comment