Monday, December 16, 2013

RAHSIA TETAP RAHSIA..

Kehidupan sebagai seorang student sentiasa SIBUK..Letih,,penat adalah perkara biasa..Meredah hujan dan berpanas..Menghadap kerenah kawan-kawan sekelas,,jugak lecturer..Assignment,,kuiz,,test jugak presentation..Moga aku terus tabah dan cekal mengharungi kehidupan sebagai pelajar..

Pada mulanya aku nak buat FAST TRACK..Buat Diploma setakat part 3,,kemudian sambung degree part 1..Tapi dah tak boleh buat macam tu sekarang ni..So aku kena habiskan pengajian aku di peringkat Diploma yang berbaki 3 semester lagi kemudian sambung Degree part 3..lebih kurang 3 semester jugak,,Yeayy..Lepas tu boleh KAHWIN bak kata member aku..Tapi aku ni,,CALON pun tak de..Tak gitu Uda..haha..Kalau Uda ada kat depan aku sekarang..boleh tengok mimik muka dia dan dengar Uda mengomel..RINDU kau Uda..Bab aku tak de CALON ni selalu buat dia membising dengan aku..Teringat pulak dengan cadangan Uda tempohari..

Tak sabar nak tunggu cuti mid term,,banyak hari jugak sampai 5.1.2014..Tapi aku tak boleh balik awal aku ada aktiviti..22 atau 23 Disember baru balik..Berdebar pulak dengan aktiviti ni..Bermacam-macam persoalan ada di kepala aku sekarang,,macamana lah nanti..Program Anak Angkat bersama Orang Asli,,agak menarik..Destinasinya belum di ketahui..

Kesian kat adik-adik aku..cuti sekolah ni dia orang hanya duduk kat rumah je..Abah dan mama ada banyak kerja nak di habiskan,,parents aku tengah sibuk..Staff abah aku yang sorang tu sambung belajar yang sorang tu pulak dah tak larat nak melayan kerenahnya..Ikut suka dia je,,tak habis-habis MEREMPIT..Bila nak berubah tak tau lah..Time banyak kerja ada je lah penyakitnya..demam,,batuk,,sakit kepala,,letih..Semua ada,,time kerja tak banyak rajin datang..

Semakin menghampiri penghujung tahun,,makin banyak kerja bukan makin berkurangan..Segala yang dah di rancang tak menjadilah nampaknya..Kesian kat adik2 aku dan kesian jugak kat aku ni..Sabar je lah..nak buat macamana..Rezeki dari Allah..Syukur Alhamdulillah.

Tengah sedap termenung mengimbau apa yang terjadi beberapa hari lepas..
fon berbunyi..Hmm,,Abang Sado whatsapp,,TQSM..Seriously,,TERHARU dengan KEPERIHATINAN anda..Sebenarnya aku tengah BUNTU dan PENING KEPALA memikirkan masalah yang di cipta oleh seorang HAMBA ALLAH ni..En Sofian,,terima kasih KERANA MEMAHAMI dan SELALU ADA tika aku PERLUKAN SESEORANG untuk BERKONGSI CERITA dan tika aku tengah BUNTU mencari jalan PENYELESAIAN..

Aku rasa LEGA SANGAT bila dah ceritakan semuanya..Pian,,JANJI ye jangan sampai RAHSIA KITA TERBOCOR dan DIA tu TAHU KEBENARANnya..Tolonglah aku.."TERUK" aku nanti..Tak sanggup nak mengadap MULUT DIA tu..Ingat RAHSIA tetap RAHSIA..Dengan DIA tu "BIAR PECAH DI PERUT JANGAN PECAH DI MULUT"..

Aku harap sangat agar ada JALAN PENYELESAIAN,,Aku PERCAYA Pian boleh MEMBANTU aku untuk SELESAIKAN SEGALANYA..Entah kenapa aku takut RAHSIA yang selama ni tersimpan rapi,,terbongkar..Pian,,aku betul2 minta kau SIMPAN RAHSIA ni..HATI-HATI jangan TERLEPAS pulak..

Sejujur-jujurnya aku takut RAHSIA akan TERBONGKAR dan KEBENARAN akan TERBUKTI seperti yang DIA tu pernah cakap kat aku..Pian,,kau pernah fikir tak??Masa tu kita nak buat apa ye??..

Mudah2an segalanya berakhir dengan baik dan aku percaya jika NIAT kita BAIK dalam melakukan sesuatu Allah akan sentiasa melindungi kita..Walau pun begitu RAHSIA TETAP RAHSIA..Aku tidak akan mengalah,,aku akan ikut RENTAK "dia"..Dah banyak kali aku bersabar..Aku nekad,,aku tak akan berdiam diri..








No comments:

Post a Comment