Monday, December 30, 2013

CORETAN TERAKHIR UNTUK TAHUN 2013.

Mid term break dua minggu,,cukup membosankan..Parents aku sibuk,,kerja banyak perlu di siapkan..Dah hampir ke penghujung tahun,,tapi kerja masih banyak dan makin bertambah hari-hari ada je kerja yang masuk..Segala yang di rancang tak menjadi kenyataan..Abah kata di tunda ke tahun depan,,cuti Chiness New Year..Aku hanya cuti berapa hari je,,alamatnya tak menjadi lagi la plan yang dah di rancang..
Time tu member baik aku Ana kahwin,,Ana minta aku jadi pengapit dia..Akak jugak bakal bertunang pada hari yang sama..Ana sibuk dengan persiapan perkahwinan sementara Akak pula sibuk dengan persiapan pertunangan..Akak banyak share dengan aku,,wechat aku tanya pendapat..Aku pulak yang terlebih excitednya..Rasa tak sabar nak lalui pengalaman tu..Tapi tak de calon la pulak..GATAL akak kata.."Ada orang nak,,Farah tak nak"..hishh akak ni tengok orang le jugak kalau nak di jadikan calon suami tu..
Doa aku buat akak dan Ana ..Semoga segalanya berjalan dengan lancar dan seperti yang di rancang juga semoga berbahagia..Doakan aku jugak..Seronok tengok dia orang bahagia..
Cantik baju pertunangan akak..rasa macam nak turut serta di hari bahagia akak nanti tapi aku dah janji dengan Ana..Aku pulak tak beli lagi baju untuk majlis Ana ..Aku jadi pengapit di sebelah pihak lelaki atas permintaan aku sendiri kalau di rumah Ana memang aku asyik kena bahan dengan member-member..Memang aku bakal kena..
Pagi ni teringin nak makan nasi lemak.Merata aku cari tapi semua dah habis..Hmm,,tak de rezeki nampaknya,,di sebabkan perut aku lapar terus ke kedai Pak ****..nak beli roti canai..Ramai orang,,malu la pulak..Oleh kerana lapar,,terpaksa tebalkan muka turun kereta dengan laju terus melangkah masuk kedai..
Aku jumpa MAKCIK tu,,salam dan terus order kat dia..Lepas tu berjalan menuju ke dapur jumpa mak dia sempat telinga aku menangkap perbualan di antara mak MAKCIK tu dan kakak MAKCIK tu..Mak MAKCIK tu kata,,"Dia ni la satu-satunya kawan Eyfa yang ok dan hormat orang tua.."Aku berpura-pura tak dengar perbualan dia orang terus bersalaman dengan mak dan kakak MAKCIK tu..
Memang MENAKJUBKAN..MAKCIK tu langsung tak bertanya tentang MR S..aku dah tersenyum sendiri..Haa,,itu la lain kali baca lagi mesej orang..Hari ni dia belanja aku roti canai..Riuh aku sebab sorang pun tak nak ambil duit yang aku hulur..Btw,,terimakasih..
Boringnya,,Uda pun tak de,,kalau tak boleh keluar MENGOPI..Uda aku RINDU kau la.. Bila kau balik T.Intan..Aku tak de member nak melepak dan menyembang,,aku boring sangat-sangat ni,,sedih...Akhirnya bawa adik2 keluar SHOPPING..
Hari ni aku demam,,tak larat cadangannya nak tidur tapi mata tak mengantuk so online,,tetiba teringat pulak kat abang sado yang nak exam tu.. WhatsApp dia,,mulanya takut jugak kut MENGANGGU dia tengah study..Dia suruh aku gerak dia pukul satu pagi..
Sempat jugak dia mengusik aku dan membahan aku siap bagi gambar best friend dia lagi...HANDSOME doh..tapi aku tak boleh nak MENGORAT member dia nanti JEALOUS pulak ORANG TU tak pasal-pasal bergaduh dengan member baik tempat dia lepak malam-malam..Kuang kuang kuang..
Sementara nak tunggu pukul satu,,main game dan layan lagu..Kesian pulak nak kejutkan dia,,sebab baru beberapa minit je dia tidur so aku tunggu pukul satu lebih baru nak gerak dia..Aku call dia dengan fon lagi satu..

Ya Allah,,dia boleh buat cerita SERAM awal-awal pagi ni..Dengan suara yang MENYERAMkan sampai aku letak fon bawah bantal,,serius takut..Pada mulanya aku ingat aku salah orang tapi itu memang suara dia..MAMAI le tu..Tolong la jangan buat lagi cerita macam ni,,SERAM meyh..

Tengah rileks melayan tv sementara nak tunggu time masak untuk makan tengahari,,fon berbunyi..Abang sado ucapkan terimakasih sebab kejutkan dia..Boleh di katanya aku kejut dia macam tak kejut je..Dia tak bangun pun sebenarnya..Kalau dah letih kenapa nak paksa diri,,tidur je lah..

Tak habis lagi episod mengusik aku,,lepas tu tanyakan tentang MAKCIK tu..Aku cerita kat dia yang MAKCIK tu baca whatsapp..And then dia tanya KANTOI ke??...NYARIS-NYARIS dan hampir TERKANTOI nasib baik..Kalau tak HABIS,,MASAK la..Tapi RAHSIA KITA masih SELAMAT..Alhamdulillah.

Tak boleh nak di GAMBARkan macamana kalau RAHSIA tu TERBOCOR..Mati aku,,cik abang ooii..pernah TERFIKIR tak seandainya dia tahu STATUS sebenar kita dan tika tu BOLEH kah anda BERSABAR dengan dia seperti mana SABAR dan SESABAR- SABARnya anda melayan kerenah saya??..Rasanya tak mungkin anda boleh BERSABAR dengan dia tu..Cuba fikir jalan TERBAIK supaya tidak akan ada HATI yang TERGURIS dan takkan ada SAKIT HATI..PERANGAI dia tu memang kita dah tahu tapi kita tak boleh jadi macam dia..Namun begitu dalam hal ni perlu ada PENGAJARAN untuk MENYEDARKAN dia..

"BEKAS AKU"..Punya maksud tersendiri dan mendalam..gara2 perkataan inilah buat aku GERAM,,SAKIT HATI yang tak boleh aku gambarkan bagaimana dan buat aku SAMPAI HATI kenakan orang..Aku nak dia SEDAR yang orang lain jugak punya HATI dan PERASAAN yang perlu di jaga dan PERLU BERHATI-HATI ketika BERKATA-KATA walaupun kadang kala TERBIT rasa KASIHAN di hati aku..BERSALAHkah aku dalam hal ni??..Aku harap satu hari dia akn BERUBAH dan berfikir dulu sebelum bercakap kerana mungkin kata2 yang di ucapkan akan meninggalkan "BEKAS" di hati orang lain..

MR S ingatkan aku,,jangan kerana dia belanja aku,,kemudian aku terus lupakan BAHANAN dia..Tak MUNGKIN aku akan LUPAKAN segalanya..Ianya BERBEKAS di HATI AKU.
Cuba BERSABAR selagi termampu cuma takut KESABARAN aku HABIS..

Menyentuh perkara ni buat hati aku sedikit terusik..Walaupun kadang kala aku cuba bertenang semua kerana dia kawan aku..Susah untuk PUASKAN HATI ORANG..Cuma aku berharap RAHSIA tak akan terbongkar kerana jika TERBONGKAR memang teruk aku kena dengan dia..MR S,,please..pastikan yea..


Aku tak balas WhatsApp dia sebab tertidur,,sorry..Dan malas nak kacau dia yang tengah sibuk dengan final..Good luck,,DEAN LIST yea sem ni..Dan semoga tahun 2014 akan memberi kenangan terindah buat anda..Moga berjaya di dunia dan di akhirat..Dan segala impian menjadi kenyataan..


Coretan ini merupakan coretan terakhir untuk tahun 2013..Aku menyusun sepuluh jari seandainya terdapat coretan yang menguris hati anda yang membaca setiap entry yang aku post..

Mudah2an tahun 2014 menjanjikan sesuatu yang lebih indah buat diri aku jugak anda semua..

No comments:

Post a Comment